WHO CARES WINS 2013 – BÆREDYGTIGHED & ØKONOMI

wcw

Nedenfor har vi fremlagt alle facts om eventen, der er relevante i denne sammenhæng. Både dem vi er stolte af og det, vi arbejder på at gøre bedre.  Vi har lagt alting 100% åbent frem, men hvis du alligevel mener, at vi mangler noget, så må du endelig kontakte os.

Vi har også tilføjet budgettet for eventen nederst, så du kan se, hvad pengene bliver brugt på. Regnskabet lægges naturligvis også op så snart, det foreligger.

Venue

– Crowne Plaza Copenhagen Towers

  • Det første hotel der har opnået en DS 49001 CSR certificering
  • Har den internationalt anerkendte miljøcertificering ISO 14001
  • Bruger kun 53% så meget energi som et konventionelt hotel
  • Bygningen er Co2 neutral og sparer 1373 tons co2 om året
  • Alle rum bruger grundvandsbaseret varme/kølesystem
  • Green Key certified samt EU Green Building
  • Medlem af FN’s Global Compact.
  • Energiforbruget i 2012 var 64,33% mindre end tilsvarende IHG hoteller
  • Vandforbruget i 2012 var 54,83% mindre end tilsvarende IHG hoteller 
  • Har i 2012 reduceret energi forbruget med 29% i forhold til 2011
  • Tilstræber så vidt muligt at købe økologiske produkter.

Scenografi

– scene, lyd og lys

  • Scenen opbygges af bæredygtigt træ og pap
  • Pap til såvel scene som sponsorstande er genbrugspap
  • Træ er behandlet med et ikke giftigt, brandhæmmende materiale
  • Paller, der anvendes, er genbrugsprodukter og kan efterfølgende
    anvendes af andre
  • Pap er 100% genanvendeligt og laserskåret
  • Der anvendes lav-energiforbrugende LED lys.

Til forbedring

– hvad arbejder vi på at gøre bedre?

  • Der udleveres sponsorbags til deltagerne. Dette kunne undlades
  • Der vil være nogle af deltagerne, som kommer til eventen i egen bil
  • Sponsorer medbringer eget materiale til at uddele til eventen
  • De anvendte paller er ubehandlede, men ikke bæredygtige.

Forplejning

– mad og drikkevarer

  • Sandwiches til frokost er økologiske
  • Hotdogs til event er velgørende og sætter fokus på social innovation 
  • Der anvendes udelukkende økologisk/Fairtrade kaffe og the
  • Der serveres ingen flaskevand til eventen.

Transport

– transportmuligheder

  • Udenlandske gæster indlogeres på venue
  • Der indsættes særlige elbusser (Arriva) fra lufthavn til venue og retur
  • Der anvendes Duckshare samkørselsordning for billister til eventen
  • Metrokørsel direkte til venue (5 mins gang for KBH Hovedbanegård).

Øvrige facts

– tryksager, økonomistyring m.m.

  • Al fakturering sker elektronisk. Ingen brug af fysiske fakturaer etc.
  • Program for dagen laves som iPaper, hvilket sparer tryksagerne.

Til forbedring

– hvad arbejder vi på at gøre bedre?

  • Der udleveres sponsorbags til deltagerne. Dette kunne undlades
  • Der vil være nogle af deltagerne, som kommer til eventen i egen bil
  • Sponsorer medbringer eget materiale til at uddele til eventen
  • De anvendte paller er ubehandlede, men ikke bæredygtige.

Budget

– indtægter og udgifter

Budgettet indeholder fire kolonner:

  • Kategori-inddeling af indtægter og udgifter
  • Budget: Budgetteret beløb
  • Budget-P: Kolonne over budgetterede udgifter, der normalt ville have kostet penge, men i dette tilfælde indgår som led i win-win partnerskaber
  • Partneren, der afholder udgiften, som tak for den modydelse, de får fra eventen – dvs. typisk VIP-billetter, synlighed og netværk.

 

wcw13-regnskab-simpelt